Przyjęcie nowego pracownika

Zoptymalizuj procesy wdrożenia nowych pracowników, zamieniając „pogubionych” w „produktywnych”.

Czy proces wdrażania nowego pracownika w Twojej firmie wymaga poprawy?

  1. Pierwszy dzień pracy „nowego” - managerowie czekają i czekają na pojawienie się rekruta
    Zbudowanie automatycznej komunikacji wewnątrz procesu wprowadzania nowego pracownika pozwala wszystkim: managerom, działowi HR, administratorom IT i świeżo zatrudnionemu być w pełni poinformowanym o opóźnieniach, zmianach dat startowych czy brakujących informacjach, które są niezbędne do prawidłowego przebiegu procesu.

  2. Po przyjściu do pracy „nowego” wita tylko puste biurko
    Proces przyjmowania nowego pracownika powinien być zaplanowany tak, by wszystkie zaangażowane osoby (rekruter, bezpośredni przełożony, dział IT nadający uprawnienia do systemów, dział administracyjny wydający sprzęt) wiedziały czego i na kiedy potrzebuje konkretna osoba. W razie problemów (np. brak odpowiedniego sprzętu na stanie) każda z tych osób powinna móc szybko o tym poinformować.

  3. Zamiast jednej „listy spraw do załatwienia” dla pracownika, jest wiele różnych formularzy
    Nowy pracownik pierwszego dnia musi odwiedzić różne działy: odebrać sprzęt, otrzymać dostępy, odbyć szkolenia. Zamień papierowy zbiór list na jedną elektroniczną listę, do której dostęp mają wszystkie osoby zaangażowane w proces i która może być na bieżąco uaktualniania.

  4. Lista sugestii jak usprawnić proces przyjęcia nowego pracownika jest pusta
    Pozwól swoim pracownikom ocenić aktualny proces za pomocą ankiet i kwestionariuszy. Dowiedz się ile trwało wdrożenie pracownika, co można poprawić i co o tym sądzą wszyscy uczestnicy procesu. Jeżeli używasz aplikacji typu Bussines Proces Management będziesz mógł w każdej chwili dostosować jego przebieg do potrzeb Twojej firmy.

  5. Nowy pracownik pojawia się pod krawatem w „luźny piątek”
    Zadbaj o to, by każdy wiedział, jakie informacje powinien przekazać „nowemu”. Zautomatyzuj proces, tak by był zintegrowany ze strukturą Twojej firmy i miej pewność, że każde zadanie jest przypisane do odpowiedniej osoby, a w razie jej nieobecności delegowane na zastępcę.

  6. Pierwsze dni w nowej pracy upływają na wypełnianiu formularzy
    Zaplanuj przebieg procesu w ten sposób, by wszystkie niezbędne do wypełnienia formularze trafiły do nowego pracownika jeszcze zanim rozpocznie pracę. Dzięki zautomatyzowaniu tych działań będziesz mieć pewność, że o niczym nie zapomniano.

  7. Pracownik już od dawna wypełnia swoje obowiązki służbowe, ale ciągle jeszcze nie skompletował badań lekarskich czy szkoleń
    Potrzebujesz jednego miejsca, w którym pracownik, jego przełożony i inni zainteresowani będą mogli sprawdzić, czy niezbędne formalności zostały wypełnione. Takie miejsce może dodatkowo pozwalać na bezpośrednie podpinanie odpowiednich dokumentów takich jak różnego rodzaju certyfikaty czy zaświadczenia.

2%

wzrostu ogólnej produktywności pracowników.

Wedle raportów IDC*, nawet o 2% może wzrosnąć ogólna produktywność pracowników, w związku z szybszym i pewniejszym dostępem do aplikacji informatycznych.



Już niedługo Twój nowy pracownik sam będzie przyjmował do pracy kolejnych rekrutów, spraw by proces przyjmowania do pracy był czytelny dla każdego.

Zaprojektowanie procesu przyjmowania nowego pracownika przy użyciu Bussines Proces Management jest niezwykle proste i szybkie, a stworzony proces na tyle elastyczny, że może się zmieniać wraz z rozwojem Twojej firmy. Spraw by nowi pracownicy poczuli, że ktoś się nimi zajął, a wszystkie niezbędne dla nich informacje są w zasięgu ręki. Zwiększ zaufanie do organizacji i podnieś poziom zadowolenia pracowników, co pozwoli Twojej firmie zachować wydajność i efektywność.


Opracowano na podstawie materiałów Bonitasoft.

Zobacz w czym jeszcze możemy Ci pomóc:

Zarządzanie nieobecnościami pracowników
Nie pozwól by Twój proces zarządzania nieobecnościami był na urlopie.

Selekcja i rekrutacja nowych pracowników
Automatycznie zarządzaj procesem rekrutacji i znajdź najlepszego kandydata.

Tagi: