Zamówienia i rozliczenia z dostawcami

Zaopatrz swój dział zakupów w niezbędne narzędzia i zoptymalizuj proces zamówień i rozliczeń z dostawcami.

Czy to już czas by usprawnić Twój proces zakupów?

  1. Dział zakupów jest pochłonięty zarządzaniem dostawcami
    Pracownicy cały czas muszą śledzić oferty, przetargi, prośby o informację, sprawdzać certyfikaty i akredytacje dostawców, prowadzić księgowość, unikać oszustów a Ty cały czas szukasz sposobów na obniżenie kosztów. Wprowadź rozwiązanie, które pozwoli zebrać wszystkie te procesy w jedno miejsce, dając Ci kontrolę nad ich przebiegiem poprzez monitorowanie postępu zadań i analizy prognozujące.

  2. Twoje zamówienia krążą w kółko
    Czy nie irytuje Cię, że każde zamówienie wymaga informacji ze strony działu finansowego? Jakie są limity wydatków, rodzaje zakupów, dublujące się zamówienia, faktury do zamówień – to wszystko obciąża dodatkowo dział księgowości. Zaprojektuj proces zakupów w ten sposób, by limity były pilnowane automatycznie, niech system sam przekazuje zamówienia do akceptacji przełożonego, jeśli kwota przekracza ustaloną wartość.

  3. Twoi dostawcy narzekają, że nie dostają zapłaty w terminie
    Realizacja płatności jest ostatnim krokiem w procesie zakupów. Pilnowanie terminów jest istotne, jeśli chcemy uniknąć prawnych i finansowych konsekwencji opóźnień w płatnościach i utrzymać dobre relacje z dostawcami. Zautomatyzuj proces płatności, tak by system z wyprzedzeniem informował Cię o nadchodzących terminach realizacji faktur.

  4. Nie jesteś pewien, czy powinieneś teraz zapłacić za zamówienie
    Dyrektor Finansowy sprawdza, czy wszystkie zamówienia mieszczą się w założonym budżecie. Udostępnij Działowi Finansowemu informacje o przepływie gotówki, przekaż informacje o wydatkach przeszłych, ale też tych planowanych. System raportowy może odkryć, które obszary w firmie pochłaniają najwięcej środków finansowych, a które są niedoinwestowane.

  5. Czy ciągle masz problem z połączeniem polecenia zakupu z odpowiednią fakturą?
    Dział zakupów otrzymuje faktury w różnych formatach – PDF, XML, czasem trafiają się papierowe – połączenie ich z odpowiednim poleceniem zakupu może stanowić wyzwanie. Zautomatyzowany system zakupowy może generować numery zamówień, tak by w łatwy sposób łączyć fakturę z zamówieniem.

  6. Potrzebujesz informacji, by negocjować lepsze warunki z dostawcami
    Do optymalizacji procesu zakupów potrzebujesz informacji o cenach, jakości i ilości zamówionych przedmiotów. Te informacje pomagają negocjować lepsze warunki. Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych produktów i usług może pomóc w negocjowaniu upustu przy dużych zamówieniach.

  7. Zasady składania zamówień są zależne od trudnych do znalezienia informacji
    Wiele zasad jest spisanych w dokumentach tekstowych albo należą do „wiedzy powszechnej” przekazywanej ustnie. Firma musi wierzyć, że osoby akceptujące zamówienia, Dział Księgowy i Dyrektor Finansowy będą w stanie wyegzekwować stosowanie założonej polityki zakupów. Wprowadzenie jasnych zasad i automatyzacja procesu zakupowego pozwalają pozbyć się niepewności i sprawiają, że proces staje się przejrzysty.

Twoi pracownicy narzekają, że realizacja zamówień trwa zbyt długo.

Pracownicy to prawdziwi klienci dla Działu Zakupów. Elastyczne rozwiązania typu Business Proces Management pozwolą Ci w prosty obsługiwać zamówienia, dodawać własne wymagania i zasady biznesowe do procesu.

Opracowano na podstawie materiałów Bonitasoft.

Zobacz w czym jeszcze możemy Ci pomóc:

Obsługa reklamacji i roszczeń
Proces obsługi reklamacji przenika wiele innych procesów, wymaga wielu informacji i potrzebuje ciągłego monitorowania. Sprawdź...

Organizacja biura obsługi klienta
Udoskonal swoje Biuro Obsługi Klienta i zintegruj je z powiązanymi procesami: Kadrami, Sprzedażą, Administracją, Finansami i innymi.

Obsługa klienta od A do Z
Dopilnuj by Twój klient był stale zadowolony z Twojej firmy, ciągle do niej powracał i polecał ją innym.

Budżetowanie
Nie pozwól by praca nad budżetem spędzała Ci sen z powiek.

Tagi: